12:48
21.05.2018
PAZARTESİ
En sık oturma grubu değiştiriliyor

Türkiye'de 8 milyar dolar büyüklüğe ulaşan mobilya sektöründe tüketici ortalama 8 yılda bir mobilyasını yeniliyor.

Sektörün öncü markalarından Tepe Home'un Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, iletişimin artması ve markalı ürünlerin çoğalmasıyla mobilya değiştirme sürelerinin kısaldığını belirtiyor. Oturma odalarının değiştirilme süresi 8 yılın altına iniyor.

Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, kişi başı milli gelirdeki artış, iletişim kanallarının yaygınlaşması ve markalı ürünlere yönelimin artmasıyla vatandaşın mobilya değiştirme yılında sürenin giderek azaldığını söyledi. Türkiye'de mobilya değiştirme süresinin 8 ile 8,5 yıl arasında değiştiğini ifade eden İl, "Oturma grupları ile yemek odasında bu süre 8 yılın altında. Genç odası ve yatak odasında ise değiştirme süresi 10-11 yıla kadar çıkıyor. Bu süre kişi başı milli gelirdeki artış ve firmaların rekabetinin etkisiyle daha da aşağıya inecektir. Biz de yeni mağaza açarken güçlü pazarlar olarak nitelenen gelir düzeyi ve mobilya harcama rakamı yüksek illeri öncelikle tercih ediyoruz." dedi.

Türkiye'nin önde gelen ev mobilya ve dekorasyon firmalarından Tepe Home, 2012 için hedef büyüttü. Geçen yıl 168 milyon liralık ciro elde eden firma, açacağı 10 yeni mağaza ile 184 milyon liralık ciro hedefliyor. Yurtdışında Kuzey Kıbrıs ve Azerbaycan'da faaliyet gösteren şirket, yıl içinde Kuzey Irak, Libya ve Gürcistan'a üç mağaza açmayı planlıyor. Yıl sonuna kadar 250 kişilik ilave istihdam sağlamayı hedeflediklerini belirten Tepe Home Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, 2011 yılında 6 yeni mağaza açtıklarını, toplam sayının ise 22'ye çıktığını söyledi. Geleceğe yönelik projelerin hayata geçirilmeye başlandığını dile getiren İl, "2012 yılının ilk mağaza açılışını Denizli'de gerçekleştirdik. İş planımıza göre bundan sonra prensip olarak bayilikler kanalı ile büyümeyi planlıyoruz. 2012 yılında yurtiçinde 8-10, yurtdışında ise 3 yeni Tepe Home mağazası açmak istiyoruz. Böylece yıl sonunda yaklaşık 140 bin metrekare satış alanına ulaşmayı hedefliyoruz. Samsun ve Çorum mağazalarımız nisanda, Elazığ ve Urfa mağazalarımız ise sırasıyla mayıs ve haziran aylarında açılacak şekilde çalışmalarımız devam etmekte. 2012 yılında yüzde 11 büyüme gerçekleştirmiş olacağız." dedi. Türkiye'nin Euro Bölgesi'ndeki krizden pozitif olarak ayrıştığına dikkat çeken İl, Orta Vadeli Program (OVP) çerçevesinde IMF ve Dünya Bankası gibi kurumların tahminlerinin aksine yüzde 4'lük bir büyüme bekliyor.

Tepe Home olarak yeni mağaza açarken şehirlerin kişi başı milli geliri, zevkleri, rakip firmaların durumu ve bölgesel alışkanlıkları göz önünde bulundurduklarını belirten İlhan İl, firma olarak Türkiye'deki mobilya ile ev aksesuarlarını bir araya getiren ilk konsept olduklarını kaydetti. 6 ile 8 milyar dolar arasında büyüklüğe erişen mobilya sektörü nün en büyük probleminin kayıt dışılık olduğunu belirten İl, vatandaşların markalı ürünlere yönelmeye başladığını söyledi. Müşterilerine bir terzi gibi hizmet sunduklarını belirten İlhan İl, yetişmiş eleman sıkıntısının sektörün en önemli gündem maddelerinden biri olduğunu kaydetti İl, üretimde yetişmiş eleman bulma zorluğu olduğunu, perakende ayağında da satış elemanı sıkıntısı yaşandığını dile getirdi.